אחריות הנהג הייתה נמוכה – 40 ימי שלילה בלבד

נהג רכב שפגע בהולכת רגל בעת שחצתה במעבר חצייה, וכתוצאה מהפגיעה נזקקה הולכת הרגל לתפרים במצח וכן נשברו לה שיניים, קיבל 10 ימי שלילה בפועל. זאת על אף שמדובר בתיק בו היה הנהג צפוי לשלילה ארוכה, ובעקבות ניהול נכון של התיק שכלל בדיקת בוחן התנועה מטעם ההגנה והוכחה כי אחריות הנהג לתאונה הינה נמוכה.

על פי העובדות המתוארות בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, בסוף חודש ספטמבר 2014 סמוך לשעה 14:00, נהג הנאשם ברכב פרטי בבת ים ברחוב בן גוריון והתקרב לצומת הלא מרומזר עם רחוב ז'בוטינסקי. לפני הצומת, מסומן לרוחב הכביש מעבר חצייה להולכי רגל ברור ובולט לעין, כאשר באותה שעה חצתה את אותו מעבר החצייה הנפגעת, אישה בת 65. בכתב האישום נטען כי הנאשם נהג בקלות ראש בכך שלא האט בהתקרבו למעבר החציה, לא הבחין מבעוד מועד בהולכת הרגל, לא אפשר לה לסיים את חציית מעבר החצייה בבטחה וגרם לתאונה בכך שפגע בה. כתוצאה מהתאונה נחבלה הנפגעת חבלות של ממש: חתך במצח שנתפר ושבר בשן.
הנהג שיוצג בדיון על ידי עו"ד משה וולף, היה צפוי לשלילה ארוכה. עם זאת, לאור ניהול נכון של התיק שכלל בדיקת בוחן התנועה מטעם ההגנה, הוכח שחרף העובדה שמדובר במעבר חצייה, אחריות הנהג לתאונה הינה נמוכה. בעקבות כך, הוסכם בין הצדדים כי יתוקן כתב האישום לעבירות מקלות יותר.

לפיכך, במהלך הדיון בבית המשפט נשוא כתב האישום לעיל, הצדדים הגיעו להסדר טיעון. טיעוני התביעה היו כי מדובר בנהג וותיק, ללא הרשעות קודמות. כמו כן, ההסדר הוא לאחר עיון בחומר הראיות, נסיבות התאונה ותוצאותיה וכן מכלול הנסיבות. לכן, העונש שהצדדים ביקשו הוא פסילה בת 40 יום בפועל, פסילה על תנאי, וקנס. עו"ד משה וולף טען כי יש לכבד את ההסדר שהוצג על ידי המדינה. בנוסף, צוין שהנאשם עובד עם קשישים, לוקח אותם לבתי אבות עם כיסאות גלגלים, ובנסיבות אלו גם ראוי כי הקנס יהיה מתון.

על פי פסיקת השופט עופר נהרי: "לאור התיקון שנעשה בכתב האישום על ידי התביעה, ודברי הצדדים אודות הרקע להסדר, וכן בשים לב לכך שבפני בית המשפט היה נהג בעל וותק נהיגה רב עם עבר נקי שגם לקח אחריות, ניכר כי ההסדר מצוי בתחום הסבירות ולפיכך דין הוא כי יכובד."

לאור האמור, החליט השופט לגזור על הנאשם פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 40 ימים בפועל, בניכוי שלילה מנהלית של 30 ימים, שהנאשם כבר ריצה, כך שנותרו לו 10 ימי שלילה בלבד.

פורסם לראשונה באתר קרימינלי:
https://www.criminali.co.il/תעבורה/stories/תאונת-דרכים/אחריות-הנהג-הייתה-נמוכה-–-40-ימי-שלילה-בלבד