טענת האישה שאוימה בסכין הופרכה

בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון נטען כי בעקבות וויכוח בין בני הזוג, ברחה האישה לחדר בנה בעוד הבעל מנסה לפגוע בשניהם באמצעות סכין, אך אלה מונעים ממנו את הכניסה לחדר.

על פי העובדות המתוארות בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון, בחודש פברואר 2015, בשעה 00:30, התגלע וויכוח בין המתלוננת לבעלה על רקע חשדה שבעלה לכלך את כותנתה במשחה. בנסיבות העניין, בערה בו חמתו של הבעל שהחל לאיים על המתלוננת ועל בנה שייפגע בהם, בכך שהחזיק סכין וניסה להיכנס בכוח לחדר המגורים בו הסתגרו. לפיכך, הוגש כתב אישום כנגד הנאשם לבית משפט השלום בראשון לציון בגין איומים. הנאשם כפר בעובדות כתב האישום.
בדיון שנערך בבית המשפט השלום בראשון לציון בפני השופט שמעון שטיין, באמצעות תרגום לשפה האמהרית, העיד הבן של המתלוננת. לדבריו, במועד המשפט כבר לא היה קשר בינו לבין הנאשם, שהיה נשוי לאמו, מפני שהמשפחה לא רוצה קשר עמו. לגבי השאלה מה קרה באותו הערב המדובר, תיאר הבן כי "בסביבות 22:30 עד 23:00 חזרתי הביתה, אכלתי משהו והלכתי לחדר להתכונן לשינה. בסביבות 22:00 ומשהו אמא שלי הגיעה מהעבודה, חזרה ואמרה לי שלום והלכה לישון. אני הייתי בחדר שלי, הלכתי לישון, ואז אחרי כמה רגעים שמעתי צעקות בחדר השני בחדר שלהם, ואחרי כמה דקות היא נכנסה אליי וצעקה שהוא רוצה לפגוע בה. ואז סגרתי את הדלת והרגעתי אותה ואמרתי לה לא לדאוג."
עוד המשיך הבן וסיפר כי "סגרתי את הדלת עם המקרר, בתוך החדר יש מקרר, והתקשרתי למשטרה ותוך כדי השיחה הוא ניסה לפתוח את הדלת, חצי פרצוף אני ראיתי אותו וראיתי סכין אצלו ביד, והוא ניסה להסתיר אותה אמרתי לו מה אתה רוצה לך מפה, דברים כאלה, וסגרתי את הדלת. אחרי כמה דקות ראיתי אותו יוצא, כשאני הסתכלתי דרך החלון ראיתי אותו יוצא."
בחקירה הנגדית שערך עו"ד גל וולף, שייצג את הנאשם, עלה כי קיימת סתירה בין עדות הבן במשטרה ערב המאורע לבין עדותו בבית המשפט. בעדותו במשטרה השמיט הבן, בין השאר, את העובדה שחסם את דלת חדרו עם המקרר, עובדה שנשמעה לראשונה בבית המשפט. כמו כן, בהודעתו במשטרה, לא ציין הבן כי ראה את הנאשם הולך למטבח. גם לגבי תיאור הסכין, הוביל עו"ד גל וולף את הבן להודות כי אינו יודע באיזו סכין מדובר. כתוצאה מכך, עדות הבן לגבי הסכין שנראתה, לטענתו, בידו של הנאשם, נשמעה לא מהימנה כלל.
לאחר חקירת הבן בבית המשפט, אשר עדותו ניכרה בסתירות פנימיות ביחס לעדות שנתן במשטרה מיד לאחר קרות האירוע, ביקשו הצדדים הפסקה בדיון, והגיעו לכלל הסכמה לפיה הנאשם יחזור בו מכפירתו בכתב האישום, והתביעה תחזור בה מהאישום.

 

פורסם לראשונה באתר קרימינלי:
https://www.criminali.co.il/אלימות-במשפחה/stories/תקיפת-בת/-בן-זוג/טענת-האישה-שאוימה-בסכין-הופרכה