נסע במהירות מופרזת 4 פעמים בחודש אחד

ארבעה דוחות מהירות שונים באותו הכביש הובילו את הנהג להיות מואשם בארבע עבירות שונות של מהירות מופרזת. במידה והיה מורשע בארבע עבירות שונות של מהירות, היה צפוי הנהג לשלילה ממושכת ולארבעים נקודות, כאשר לנאשם היו כבר נקודות בגין עבירות קודמות. המשמעות המעשית של נתונים אלה היא שקבלת הנקודות הנוספות תוביל לשלילת רישיונו של הנאשם למשך תשעה חודשים. בעקבות הסדר טיעון שנכרת בין הצדדים, הוטל על הנהג קנס ועשר נקודות בלבד.

כנגד נהג שנהג במשך כחודש במהירות מופרזת באותו כביש, וצולם על ידי מצלמת מהירות בארבעה תאריכים שונים, הוגש כתב אישום בגין ארבע עבירות שונות כאשר כל אחת מהעבירות כוללת נהיגה במהירות מופרזת. במידה והיה מורשע בארבע עבירות שונות של מהירות, היה צפוי הנאשם הן לשלילה ממושכת והן לארבעים נקודות.
כמו כן, בתיק זה לנאשם היו נקודות בגין עבירות קודמות והמשמעות של קבלת הנקודות הנוספות הינה כי רישיונו היה נשלל למשך תשעה חודשים, דבר אשר היה מצריך מבחן תאוריה מחדש, מבחן מעשי – טסט, ובדיקה במסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
במסגרת ניהול התיק, קיבלה התביעה את טענתו של עו"ד משה וולף ודוחות המהירות אוחדו לאחר שהתביעה שוכנעה שניתן לסווגם כאירוע אחד. הצדדים הגיעו להסדר טיעון, כאשר על פי ההסדר שהוצג בפני בית המשפט הנאשם יודה בדוחות המיוחסים לו, יורשע, והצדדים יעתרו במשותף לפסילה מותנית של רישיון הנהיגה שלו ל-3 חודשים, וקנס על סך 2100 ₪.
הטיעונים של התביעה לעונש שהוסכם בין הצדדים היו כי מדובר בנהג משנת 2008 שלחובתו 3 הרשעות קודמות. לדברי עו"ד משה וולף, יש לכבד את ההסדר שכן, מדובר באירוע מתגלגל וכל העבירות הן מסוג ברירת קנס.
במהלך הדיון בבית המשפט הוצג ההסדר האמור בפני השופטת נועה חקלאי. השופטת שקלה את חומרת העבירה ואת מתחם הענישה הנוהג. כמו כן, התייחסה השופטת לוותק נהיגתו ועברו התעבורתי, וגם לעובדה שבחר לקחת אחריות ולהודות באשמה ובכך חסך זמן שיפוטי יקר. לפיכך, הגיעה למסקנה כי ההסדר שהציגו הצדדים בפניה הינו ראוי והולם ולכן יש לכבדו.

פורסם לראשונה באתר קרימינלי:
https://www.criminali.co.il/תעבורה/stories/עבירות-תעבורה/נסע-במהירות-מופרזת-4-פעמים-בחודש-אחד